Doc. dr Milosav Adamović – somatoped – reedukator psihomotorike
Doc. dr Milosav Adamović – somatoped – reedukator psihomotorike
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerziteta u Beogradu
Profesionalna karijera
- 2019 – danas Docent na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerzitet u Beogradu, oblast specijalne edukacije i rehabilitacije osoba sa motoričkim poremećajima (defektologija).
- 2018 – 2022 konsultant u kabinetu “Stošljević” u oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije
- 2012 – 2018 Asistent na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerzitet u Beogradu, oblast specijalne edukacije i rehabilitacije osoba sa motoričkim poremećajima (defektologija).
- 2010 – 2011 Saradnik u nastavi na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerzitet u Beogradu, oblast specijalne edukacije i rehabilitacije osoba sa motoričkim poremećajima (defektologija).
- 2009 – 2010. godine obavio je obavezan pripravnički staž u Zavodu za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju „Prof. dr Cvetko Brajović“, u Beogradu, u toku kojeg se osposobio za rad po metodi “Otvoreng sistema stimulacije humanog razvoja”.
Obrazovanje
- 2018. godine na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerziteta u Beogradu, odbranio doktorsku disertaciju na temu Procena ravnoteže i rizika od pada kod starih osoba.
- 2010. godine izjednačava diplomu osnovnih studija sa master diplomom odbranivši završni rad na temu Uticaj levorukosti na blage i umerne razvojne smetnje i stiče stručno zvanje – diplomirani defektolog – master.
- 2007. godine diplomirao na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerzitet u Beogradu i stekao zvanje diplomirani defektolog-rehabilitator somatoped.
Članstvo u profesionalnim udruženjima
- Član Društva defektologa Srbije
- Član asocijacije za kognitivnu neurorehabilitaciju
- Član Evropskog centra za društveno-humanistička istraživanja
Projekti
- Udruženje za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim osobama Vračar. Naziv projekta – Psihosocijalna podrška osobama sa intelektualnom ometenošću i njihovim porodicama. Saradnik na projektu. Vreme trajanja- 26.04-26.12. 21.
- Resurni centar za specijalnu edukaciju. Naziv projekta – Preventivno-korektivni rad za osobe sa smetnjama u motornom i kognitivnom funkcionisanju. Saradnik na projektu. Vreme trajanja – 26.04-26.12.2021.
Oblast rada
Doc. dr Milosav Adamović u Logomedici sprovodi individualno motorno-kognitivne-bihejvioralne tretmane sa decom u okviru kojih vrši vežbe za razvoj:
- finih motornih sposobnosti (vizuomotorna kontrola, manipulativna spretnost ruku, hvat, diferenciranost motorike prstiju)
- grubih motornih sposobnosti (statička i dinamička ravnoteža, kordinacija pokreta)
- grafomotornih sposobnosti
- doživljaja telesne celovitosti (poznavanje delova tela, uočavanje i stabilizacija lateralizovanosti), kao i diferencijaciju šeme tela u gestualnom prostoru
- perceptivnih sposobnosti (auditivne, vizuelne, taktilna i kinestetska percepcija)
- orjentacije u prostoru
- pamćenja, mišljenja i pažnje
- motorike u funkciji samoposluživanja, samozbrinjavanja i rada na bogaćenju fonda znanja u skladu sa uzrastom
- relaksacija
- savetodavno-edukativni rad sa roditeljima
Tretman se bazira na nekoliko važnih principa koji uključuju:
– princip individualizacije – jer je nemoguće uspešno primeniti jedne te iste načine tretmana na svu decu, niti se mogu postaviti neka čvrsta pravila za optimalne rezultate, pa se zato mora voditi računa o individualnim razlikama, iako je klinički psihomotorno oštećenje isto.
– princip “mentalnog” i “motornog” uzrasta – što znači da se u toku praktičnog rada mora da vodi računa o dostignutim psihomotornim sposobnostima deteta u odnosu na hronološku dob.
– da bi se ovaj drugi princip primenio korektno neophodno je tretman vršiti u “zoni narednog razvitka”, tj. u onom periodu kada se data funkcija nalazi u formiranju, a ovakav pristup podrazumeva da stimulaciju određenih funkcija vršimo pre pojave same funkcije.
– roditelji obavezno prisustvuju svakom tretmanu svog deteta, a dobijene vežbe i tehnike tretmana sprovode kod kuće i tako aktivno učestvuju u edukaciji i rehabilitaciji svoga deteta.
Reprezentativne reference
Autor je i koautor više od 70 naučnih radova iz oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije, kao i član programskih i organizacionih odbora domaćih i međunarodnih naučnih konferencija.
- Adamović, M., Bar, Z., Todorović, V. (2021). Validnost, pouzdanost i faktorska analiza srpske verzije Koganove skale stavova prema starijim osobama. Sociološki pregled, 55(4), 1569-1589, doi 10.5937/socpreg55-32548
- Nedović, N., Adamović, M., Sretenović, I. (2019). Quantitative analysis of the result obtained by the functional testing with the sway balance application in relation to norms for appropriate gender and age. Facta Universitas Series: Physical Education and Sport, 17(1), 79-87, doi.org/10.22190/FUPES190315010N.
- Adamović, M., Nikić, R., Stošljević, M., Pacić, S. (2015). The ability to maintain balance in children with autism and children from typical population. Acta Kinesiologica, 9(1), 54-60. ISSN -1840-2976
- Stošljević, M, Adamović, M. (2013). Dermatoglyphic characteristics of digito-palmar complex in autistic boys in Serbia. Vojnosanitetski Pregled. 70(4), 386-390, DOI: 10.2298/VSP1304386S.
- Стошљевић, М., Одовић, Г., Адамовић, М. (2012). Интегрално лечење деце са дислексијом – 40 година искуства [Integral treatment of children with dyslexia – 40 years of experience]. Српски архив за целокупно лекарство, 140(9-10), 625-629, doi:10.2298/SARH1210625S.